torsdag 31. mai 2012

Hjemmelaget iskaffe:


Som smaker like godt som på kafé!


Slik lager jeg verdens beste iskaffe :

Til 2 personer trenger du :

22 isbiter (høres mye ut, men blir best med så mange), 3 shotter med kaffe(sterk kaffe egner seg best,jeg avkjøler ikke kaffen)
 1 dl. melk og en god dæsj med sjokoladesaus (den som egner seg aller best er Hershey's Syrup, chocolate flavor, den kan kjøpes på Meny)

Kjør alt sammen i blenderen din til det all isen er knust og konsistensen er "grøtete". 
Dersom du ikke har blender, røres kaffe, sjokoladesaus og melk sammen i et glass, tilsett så mange isbiter glasset rommer. 

- NYT -

19 kommentarer:

  1. Åååå dette må prøves :)

    SvarSlett
  2. Det er så vidunderlig å lage sin egen café hjemme! Iskaffe in my <3. Du og bloggen din også. Fineste Ida. Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  3. Så utrolig god ut, må prøves ut!

    SvarSlett
  4. Åhh nam:)
    Den må testes ut..
    Takk for tips!!

    Ha en flott dag videre:)

    Klem M

    SvarSlett
  5. mmm:) må prøves!
    Hvor er bokstavene fra? FIne!

    SvarSlett
  6. Nam nam, sitter og drikker iskaffe nå jeg! Uten sjokoladesausen;-)
    Hodet jobber på spreng i dag, så trenger en ekstra "boost" før jeg skal ha time i kveld. Håper det funker:-)
    Lenge siden nå, vennen, går det bra med deg?
    Håper jo fortsatt på et møte da... :-)

    Masse klemmer, Rosa

    SvarSlett
  7. Åh - hvor lyder det bare super lækkert!
    Og bringer mig helt i sommer-stemning - trods gråvejr i Danmark:)

    God dag til dig!

    SvarSlett
  8. Nam, det både ser og høres godt ut!

    Ha en fortsatt fin dag:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Oh dette tipset liker jeg! Elsker iskaffe :D
    Takk, dette skal prøves ut!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  10. namnamnam! har prøvd lignende, er så godt!!!!
    klem til deg!

    SvarSlett
  11. Å ja, takk for oppskriften.
    Endelig kan jeg kanskje lage en som er god nok til sønnen min. Han bruker en liten formue på ferdigproduktene i sommervarmen. Og - selvsagt skal jeg smake selv.
    God juni,
    Lilli

    SvarSlett
  12. Nam! Iskaffe er snadder!

    Ha ein god torsdagskveld! :)

    SvarSlett
  13. Tror jeg skal afprøves med det samme - ha en skøn aften.

    /Anita, kreabondegaard.blogspot.com

    SvarSlett
  14. Iskaffe er jo så kos. Har min egne lille oppskrift som jeg la ut her om dagen, men din kaffe må nok testes ut den også. Hørtes jo himmelsk ut.

    SvarSlett
  15. Hallo Ida Susanne,
    toll jetzt hab ich ein Rezept für Eiskaffee. Erst gestern habe ich daran gedacht, ich müßte auch mal eines suchen und jetzt bist du mir eingefallen, ich habe einmal über dich und deine Wilma in WE LOVE LIVING gelesen und wollte eigentlich schon lange deinen Blog besuchen. Ich bin überwältigt, bei dir ist es so schön, dein blog ist toll gemacht ♥-Vielleicht kommst du auch einmal bei mir vorbei?
    Liebe Grüße
    Manu

    SvarSlett
  16. Mmm, nå ble jeg kaffetørst:)
    Takk for at du deler oppskriften din!
    Klem E

    SvarSlett
  17. Å dette hørtes godt ut,skal prøves:)

    Takk for oppskrift:)

    God helg til dere!!

    Klem

    Linda:)

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!