tirsdag 12. juni 2012

5 på rappen med Cecilies Lykke


Besøk bloggen Cecilies Lykke!

 3 ord som beskriver stilen din

Hvit, lun og tidvis fargerik. Må få legge til at vi leter etter ny bolig og med lite barn i hus føler jeg at jeg nærmest ikke har noen stil for tiden, men de 3 ordene er det som er meg akkurat nå:-) 




 Hva har du dilla på akkurat nå? 

Jeg har dilla på masse! Iskaffe, hvite høyglansede fliser til kjøkkenet (drømmer), peoner, vannmelon, camillapihl.no (so fresh so clean - masse kul inspo og en vakker jente), neglelakk (pastellene fra Essie), gamle tregulv med store sprekker og noen strøk hvitmaling, markblomster, is, Instagram selvfølgelig.. 

 Et smart interiørtips

Det er utrolig hva du kan gjøre med det du allerede har! I min (nye) verden trenger ikke alt være nytt for at man skal kunne få følelsen av endring. Et møbel kan brukes på en ny måte - kanskje har du også gamle saker i boden du hadde tenkt til å kaste, men som blir fine med noen malingsstrøk. Jeg er for eksempel veldig glad i nattbordkrakkene våre som er malt røde og naturlig slitt. Disse skal få ny farge når ånden kommer over meg og da vil jeg nok føle at jeg har noe helt nytt. Jeg er nemlig temmelig lei de for øyeblikket;-) Ellers; liker godt å bruke tapet til fornying. Enten om det er å tapetsere en vegg på nytt, ramme inn lekre tapeter og få de opp på veggen, tapetsere kjedelige skapdører etc. Ikke glem oppi det hele at det er hyggelig om man kan kjenne igjen personene bak inetriøret - at ikke stilen din plutselig bærer preg av å tilhøre en annen enn deg selv. 



Favoritter i interiøret

I mitt eget interiør er bordlampen over spisebordet min største favoritt per dags dato. Den ryddet opp hele inntrykket med sin industrielle stil og dessuten betalte jeg kun noen få hundrelapper for den, som alltid trekker opp i mine øyne! Hurra for rimelig og fint. Ellers er jeg glad i Eames stolen min, men jeg angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte meg gyngestolen. Argh! Det blir neste storinvestering på interiørfronten.



Neste prosjekt i boligen :


Neste prosjekt er uvisst. i Denne boligen blir det ingen! I neste blir det forhåpentligvis å legge høyglansede fliser på kjøkkenet og å male gulvene hvite (hvis de ikke allerede er det). Dette er mine to største interiørdrømmer for øyeblikket.. 


Takk til Cecilie som ville være med i spalten 5 på rappen!


9 kommentarer:

  1. Så koselig:)
    Fine bilder Cecilies lykke tar:)
    Kjenner meg virkelig igjen med å ha lyst på masse for øyeblikket, fnis:)
    Klem Janne

    SvarSlett
  2. Hei!
    Utrolig kjekt å lese 5 på rappen innleggene ;) ha en fortsatt fin dag!
    Cathrine

    SvarSlett
  3. Hallo liebe Ida,
    so schön ist dein blog so erfrischend, macht gute Laune.
    Gefällt mir so gut bei dir ♥
    Ganz liebe Grüße
    Manu

    SvarSlett
  4. Vilket härligt inlägg!!

    SvarSlett
  5. Flott bloggerinne me fin blogg:-)

    SvarSlett
  6. Koselig lesning og inspirerende bilder fra en blogg jeg følger :)

    SvarSlett
  7. God morgen
    Så flotte bilder..gleder meg til å titte mer på bloggen til Ceceilie:)

    Ha en flott dag snuppa
    klem fra Lill

    SvarSlett
  8. Søte Cecilie! Alltid koselig hjemme hos henne <3

    klem Nina

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!